Od niky jsem měl naprosto jiné očekávání a nedoporučuji ji. V této eseji jen vypisuji nějaké teoretické poznatky z dané knihy. Reflexe na příště: být ostražitý u knih, které napsali čeští vysokoškolští profesoři z VŠE; vydavatelství grada má převážně učebnice a ne moc hodnotné knihy, které jsou protkané praxí.
Marketing a marketingová koncepce
V centru zájmu marketingu je předávaná hodnota pro zákazníka.
marketing není synonymem pro prodej či reklamu
mezi lidmi je marketing vnímám negativně, protože je motorem nadspotřeby a materialismu taktéž často neplní svou ústřední funkci
Marketingové prostředí
referenční skupina (jinak řečeno segment zákazníků)
s vyšším zájmem zákazníka stoupá potřeba zákazníka hledat si informace
Sektorový šestiúhelník umožňuje identifikovat sílu konkurenčních sil
postupem času se trhy upravují pouze na ty high-end a low-end
marketingový výzkum
primární výzkum - získáváme data z trhu; sekundární marketingový výzkum - získáváme informace již někde publikované
kvótní výběr - není náhodný, ale je mířený na to, abychom při výzkumu měli dostatečnou diverzitu respondentů
postup výzkumu by měl fungovat: dotazování - pozorování - experiment
marketingová stretegie
segmentace - targeting - positioning
firmy by se měli vyhýbat tomu, aby soustředili pozornost na typického či průměrného zákazníka, protože ten nepřináší nejvíce peněz
značka a její positioning
hodnotné značky v očích zákazníků mohou přinášet určitou garanci kvality
pokud je značka hodnotná a sníží se i o minimální procento jeho cena zákazníci extrémně nakupují. Váží si totiž natolik té značky
balení produktů pomáhá zákazníkovi s brandingem proto by se nemělo opomíjet jeho ukazování v reklamách
aktivnímu doporučování produktu je funkční, protože pokud ho člověk doporučuje tak za něj nese lehkou zodpovědnost. Dávají tak všanc svou pověst
marketingový mix
vychází ze strategie firmy
zastaralé 4p
hrát si s pricingem doplňkových produktů
slevy skoro vždy vyjdou na 0, ale dají se použít na vyprázdnění skladů