Sell with confidence
Barry Watson
Dobrá knížka. Autor popisuje principy prodeje na příběhu svého života. Hlavním tématem je proces přeměny nováčka v salesu v světoznámého obchodníka.
Znáte ten pocit když jdete prodávat nebo prezentovat a začínáte být nervózní? Bojíte se, že budete moc pushy, nebo budete vnímáni jako prodejci nádobí pár lety?
Fake it till you make it
Věta, která často zní mezi zdmi TAPu. Pokud chceme sebevědomě prodávat můžeme sebevědomí fejkovat do tý doby, než ho prodeji získáme. Ale pozor je nutné mít zmáklou následující poučku. Competence breeds confidence.
Competence breeds confidence
Fake it till you make it funguje. Ale je to hodně riziková disciplína. Můžeme fejkovat že sme zkušený salesmani, podnikatelé, nebo prvotřídní studenti. To co nafejkovat nemůžeme jsou znalosti. To co se nafejkovat nedá popisuju v další části.
4 pillars of sales
Company – who you work for
Musíme rozumět naší firmě. A prodávat na základě jejích benefitů. Je velká a jednička na trhu? Je malá a specializovaná? Je známa a respektovaná? Je mladá „vibrant“ a hladová?
Nutná je taky upřímnost. Když máme firmu se špatnou reputací je fajn přiznat, že jsme v minulosti udělali chyby. Že jsme situaci řešíme, a proto máme nový tým, nebo procesy. Tím chceme chyby napravit a přinést zákazníkům to nejlepší. Je taky fajn nejdřív se zákazníků zeptat jaké přednosti v naší firmě vidí.
Team – who you work with
Klasika silné a slabé stránky a inspirace ostatními. Kompetence obchodníka jsou průnikem mnoha aspektů. Lidé se kterými spolupracujeme je utváří podobně jako zkušenosti v terénu, nebo inspirace z knih. Dostaňme se do kontaktu s co nejvíce lidmi, kteří jsou tam kde chceme být my a osvojme si jejich postupy a praktiky.
Product – what you sell
Musíme znát náš produkt. Za tři roky na TA jsem zjistil, že je význam této poučky mnohem hlubší, než se na první pohled zná. Není totiž jen o produktu ale i o zákaznících. Poučka nehovoří a popisu produktu. Pro mě znamená umět z rukávu vysypat aspekty produktu které vyřeší problém člověku, nebo trhu se kterým právě komunikuji.
ATP
Žena 30 – 35 let
- „QuestRush je dobré otvírat ve více lidech, někde na oslavě, nebo pod stromečkem. Celá rodina se seběhne a začne luštit. Navíc si užije jak se obdarovaný s některými otázkami trápí.“
- Zacílil jsem na rodinu a momenty kdy se celá rodina sejde. Také jsem podpořil potřebu „špičkování“ mezi partnery nebo blízkými.
Myself- who cusomers buy from
Kupují od odborníka? Člověka, který má rodinu? Od studenta?
Podobně jako je nutné vypíchnout přednosti firmy pro kterou pracuji, je vhodné zmínit co jsem zač já. Jaké jsou moje přednosti, které by mohla proti strana ocenit a jak s nimi pracovat?
ATP
Honza – odborník na úkoly, hádnky a šífry – zkušenost z únikových her. Precizní, pečlivý s důrazem na detail a vysokou kvalitu.
Venca – příběhový nadšenec, který ze všeho nejvíc toužím po radosti, rodinné pohodě a nejrůznějších dobrodružstvích.