Na mém posledním coachingu s Tomem jsme řešili můj SP a také to, jak mi v sales chybí spoustu skillů. Vzhledem k tomu, že mám velký blok bavit se s lidma - vážně a s cizíma vyhodnotili jsme, že moje sales skills nejsou úplně na peaku. I přesto mám pocit, že se poslední dobou dost zlepšuju. Po této knize jsem sáhla, protože jsem se chtěla v sales trošku aspoň teoreticky posunout.
Gitomer v knize zdůrazňuje, že klíčem k úspěšnému prodeji není manipulace nebo agresivní taktika, ale schopnost budovat vztahy a důvěru. Pro mě, která jsem hledala způsob, jak být v prodeji úspěšná, aniž bych musela opustit své hodnoty a integritu, bylo toto zjištění osvěžující. Učila jsem se, že můj přístup k zákazníkům by měl být stejně autentický jako můj přístup k životu - s otevřeností, upřímností a skutečnou touhou pomoci.
Jedním z nezapomenutelných momentů při čtení bylo, když Gitomer mluví o "Zlatém pravidle prodeje" - prodat ostatním tak, jak bychom chtěli, aby nám prodávali. Tato jednoduchá, ale mocná idea mě vedla k hlubšímu přemýšlení o tom, jak se ve svém prodejním procesu obracím na lidi. Přimělo mě to zamyslet se nad tím, že každý prodejní rozhovor je příležitostí k vytvoření něčeho většího než jen výměny zboží za peníze; je to šance na vytvoření dlouhodobého vztahu a pozitivního vlivu na životy lidí.
"Sales Bible" také kladla velký důraz na důležitost postojů a nadšení v prodeji. Gitomer poukazuje na to, že nadšení je nakažlivé a může hrát klíčovou roli v úspěchu prodeje. To mi připomnělo, že můj postoj může výrazně ovlivnit nejen výsledek prodejního jednání, ale také jak se v tomto procesu cítím. Zjistila jsem, že když jsem nadšená z toho, co nabízím, přirozeně to přenáším na své zákazníky a celý prodejní proces se stává příjemnějším a efektivnějším.
Další klíčovou lekcí, kterou jsem si odnesla, byla důležitost neustálého učení a zdokonalování se. Gitomer radí, aby prodejci investovali do svého vzdělávání a rozvoje dovedností. Tato myšlenka mi dala motivaci k tomu, abych se nikdy nepřestala učit a růst, nejen jako prodejkyně, ale jako člověk. Uvědomila jsem si, že vědomosti a dovednosti, které získám, mohou posílit moji sebedůvěru a umožnit mi poskytovat ještě lepší služby mému publiku.
Tato kniha mě uklidnila, že sales není nic tak strašidelného, čeho bych se musela bát. Naopak mi otevřela oči v tom, že mám spoustu vlastností, které dělají dobrého prodejce. Momentálně v pracuju na uzavření několika spoluprací, a tak se těším až využiji znalosti nabyté v této knize.