Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 15.12.2020

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Svobodová Ivana, Andera Michal

PROČ jsem si tuto knihu vybrala?


  • Měla jsem v hlavě nápad, který jsem postupně začala realizovat.
  • Začátek projektu jsem řešila selským rozumem, neměla jsem dostatek zkušeností a nevěděla, jak přesně postupovat. Přineslo to více fuck-upů, než jsem očekávala (např. nedomyšlení marketingového plánu na sociálních sítích, kde jsem sdílela pouze odpočet bez přínosného obsahu pro druhé a měla jsem tak nízkou sledovanost, špatný timing - projekt jsem nakonec nestihla spustit dle plánu, nezaměřovala jsem se na detaily, protože jsem byla ve spěchu a nevšimla jsem si, že na produktových fotkách chybí „to“ co dělá ten produkt, tak výjimečným).
  • Z toho důvodu jsem začala číst a čerpat rady, abychom se mohla posouvat.


CO JSEM SE NOVÉHO NAUČILA?


  • PAINSTORMING = kdybych o této metodě věděla dříve, zařadila bych ji na seznam věcí, které udělat před samotným začátkem projektu. V běžném životě se zaměřuji na detaily chování, ale spíše z psychologické stránky a nenapadlo mě to použít ve svůj prospěch k nalezení problému, který bych produktem vyřešila. 
  • 6_8_5 = tato metoda mě velice zaujala z důvodu vyjádření kreativity každého jedince a lépe tak pochopit myšlenky, které tím chce člověk sdělit. Vizualizace je klíč. Zároveň jsem vždy brainstormingu věnovala až moc času, pak docházela energie, nápady a zbytečně jsem to protahovala. Tato knížka mi dala krásně najevo, že někdy méně času je více.


PŘEVEDENO DO PRAXE


  • LEAN CANVAS = toto know-how mi předal teampreneur z druhého ročníku, když jsme spolu začali spolupracovat na projektu. Moc mě to nadchlo a bavilo mě se zamýšlet nad otázkami. Nabilo mě to energií a viděla jsem mnohem větší potenciál v produktu. Doteď se o Lean Canvas „opírám“, když tvořím příspěvky na sociální sítě a chci poukázat na naše silné stránky a zároveň dát odpověď zákazníkům na jejich potřeby.
  • VÝDĚLEČNÝ BYZNYS MODEL = udělala jsem si research konkurence a přemýšlela nad jejím byznys modelem, který mě inspiroval k tomu správnému - výdělečnému. Vytvářím digitální vizitky a konkurence z Brna měla svůj produkt na bázi jednorázové platby, což není dle pravidel funkčního byznys modelu, kde by se peníze měli točit - pracovat pro nás. Tím jsem se inspirovala a navrhla tak roční platby, které podpoří cash-flow.


CO MĚ ZAUJALO?


  • TYPY BYZNYS MODELŮ = sdílená ekonomika (Airbnb), Lock-in = sama jsem „naletěla“ na finančně výhodný sortiment (Instax) a nedošlo mi, jak skvělý byznys model mají, protože pokud chci fotit, tak si neustále musím dokupovat filmy do Instaxu. 
  • DESIGN THINKING = s tímto pojmem jsem se potkala v Google digitální garáži, kde jsem absolvovala kurz Digitálního marketingu, jenže jsem o něm neměla žádné informace. Tato kniha ve mně vyvolala pocit chtíče absolvovat kurz a jít v tomto tématu více do hloubky, protože sama teď pracuji na produktu, který je inovativní a tyto znalosti momentálně postrádám, proto přišlo (možná) víc fuck-upů než jsem očekávala.


Struktura podnikatelského plánu:


1. Shrnutí.

2. Charakteristika produktu a vlastníka

3. Analýza trhu a zákazníků

4. Analýza konkurence

5. Analýza dodavatelů

6. Personální zabezpečení

7. Marketing

8. Finanční plán

9. Analýza rizik

10. Vyhodnocení projektu

11. Přílohy





Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (2):



Nikol Lacková - 18.01.2021 - 20:34


Děkuji moc :) ... podařilo se mi využít teorii v praxi, jen jsem měla problém, který jsem si uvědomila díky své týmové roli a to je ten, že lehce ztratím zájem ... takže jsem to bohužel nedotáhla, ale jelikož jsem si to teď odůvodnila, budu s tím po zkouškách 100% něco dělat, napravím to :)

Jana Švecová - 18.01.2021 - 09:35


Gratuluji k první eseji! A ještě k tomu na odborné téma, wow :-). Esej začíná s proč a ještě k tomu obsahuje náznak reflexe! Dobře v eseji vynikají znalosti/pojmy, které si z knihy odnášíš. Když už esej obsahuje "Převedeno do praxe", jak Ti to fungovalo? Podařilo se využít teorii v plném rozsahu?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

20.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

Kategorie: Učení

Body: 0

20.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: