Psychologie ovlivňování


2 body

Hodnocení: 50 %

Přidáno: 01.03.2022

Psychologie ovlivňování   Vít Prokůpek

Tato kniha začíná představením samotného autora, jeho úspěchy a kompetenci. Dále jsem si udělal test, který mi měl sdělit, jak moc jsem na tom dobře s ovlivňováním. Ten dopadl naprosto katastroficky, protože měl s ovlivňováním jako takovým společného jen pramálo. Celý test zkouší hlavně znalosti nabyté z knihy, a navíc jsou zasazeny do stejného kontextu, jako je tomu tak i v knize. Navíc poté, co si člověk test udělá, dostane nabídku na online kurz od samotného autora.


ATP

Přestože mám pocit, že je kniha jen jakousi reklamou na autora a jeho kurzy, nemohu opomenout, že jsem se z ní i tak pár důležitých tipů naučil. Například, když chceme někomu lépe obhájit své důvody, není dobré opomenout slovo PROTOŽE. Toto jediné slůvko zvyšuje úspěšnost, že budou naše důvody lépe chápány naším okolím. Důležité totiž je si své jednání umět obhájit.


Dále lidé nemají rádi, když jim někdo něco diktuje, či vysloveně zakazuje. Lidé jdou rádi s davem a dělají to, co je běžné. Zakazující cedule však poukazují na to, že většina lidí například pohazuje odpadky v přírodě, proto ostatním lidem může přijít tato činnost normální a běžná, protože tak koná většina. Chceme-li proto někomu něco zakázat, je lepším způsobem daným osobám přednést návrh, který hlásá to, co po dané osobě chceme, ale přidává zároveň důraz na to, že tak koná většina lidí.


Tuto myšlenku jsem použil při Rocket days, když jsem den před odesláním závěrečných přihlášek napsal na Teams, že většina lidí už se přihlásila, proto prosíme zbytek, ať se k nám přidá. Pravda byla bohužel taková, že nebyla přihlášena pomalu ani čtvrtina celé komunity, po tomto prohlášení se však počet skoro zdvojnásobil. Největším problémem tohoto prohlášení bohužel je fakt, že se jedná o lež. Lhaní je mi nepříjemné, protože se však jednalo o komunitní akci, která si žádala účast celé komunity a cíl nebyl splněn ani z poloviny, rozhodl jsem se tuto taktiku vyzkoušet a zabralo to.


Zásadním rozdílem mezi ovlivňováním a manipulací jsou úmysly. Myslíme-li to s druhými dobře, snažíme se je ovlivnit. Máme-li s druhými špatné, či sobecké úmysly, snažíme se je zmanipulovat. Je tedy čistě jen na nás a na našich úmyslech, jakým způsobem rady z této knihy využijeme.



Hodnocení: 50 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



- 01.12.2022 - 00:24


Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 3

18.04.2024

Kategorie: Management

Body: 0

18.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Vedení

Body: 2

17.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: