Knihu jsem četla k mé Bakalářské práci a využila jsem ji při tvorbě podnikatelského plánu pro podnikatelský záměr - Chci svatbu levně!
Z každé kapitoly jsem si vzala podstatné informace, které mi mohou pomoci s celkovým podnikáním, podnikatelským plánem, vymýšlením nápadů atd. Díky knize už vím jak na podnikatelský plán.
Jak na nápady
Mít kvalitní nápad není k zahození. Hodně lidí svůj nápad ale nemá. Zde je potřeba věnovat čas kterativním metodám jako např. brainstorming, painstorming, metoda 6-8-5 atd. Ke každé metodě jsem sepsala důležité body:
Brainstorming
Painstorming
6-8-5 metoda
Kdo je náš zákazník?
Co je to byznys model?
BM popisuje, jak firma vytváří, doručuje a zachycuje hodnotu. Jde o to, co popisujeme našim zákazníkům a za co a jak jsou ochotni nám platit. Jak dostaneme zákazníkovi finance k sobě.
Co je podnikatelský plán?
PP je písemný dokument, který popisuje všechny podstatné vnější, a i vnitřní okolnosti související s podnikatelskou činností.
K čemu je dobrý elevator pitch/speech?
EP = Krátké představení mého projektu, pro případ že jedu ve výtahu s potencionálním investorem.
Jak popsat produkt?
Analýza zákazníků
Analýza konkurence
- Kritéria pro výběr konkurence (lokalita, produkt, servis, záruka, doplňkové služby…)
- Hledání firem, která budou splňovat kritéria
Finanční plán
FP nám pomůže převést nápad do čísel a ta nám pomohou zjistit, zda se nápad vyplatí realizovat.
Tato kniha je velmi užitečná, stejně jako podobná kniha: Od nápadu k podnikatelskému plánu. Využila jsem ji při tvorbě podnikatelského plánu a dokázala mi krásně srovnat myšlenky.