Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2021

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

Podnikání z lavice

Kniha je psána jako návod do začátků podnikání, který nám pomůže k vytvoření nového projektu. Hodně mi připomínala knihu Od nápadu k podnikatelskému plánu. Obě knihy ukazují postupy na skutečných firmách nebo neúspěšných projektech z kterých se máme ponaučit. Přesto se mi Podnikání z lavice četlo lépe.

První část knihy se zaměřuje na podnikatelský nápad. Nejdříve je dobré se rozhlížet a hledat věci, které bychom mohli nějak zlepšit. Dále by nám mohly pomoct každodenní problémy. Když se zamyslíme, co nás každý den štve a najdeme pro to řešení. Máme úspěch zaručený. V neposlední řadě se můžeme inspirovat v zahraničí. Převzít úspěšný projekt a dostat ho na český trh.

Když už máme nápad, pojďme vytvořit plán. Autoři nám doporučují vytvoření Lean Canvasu. Byznys modelu, který by nám měl v budoucnu ušetřit hodně času. Další metoda pro začínající projekt je 5x PROČ. Tuto metodu jsem zatím na projekt nepoužila, ale v týmu jsme si říkali, 5 proč studuji Tiimi. Avatar zákazníka nám zas pomůže najít si typického zákazníka našeho produktu či služby. Produkt musíme vždy přizpůsobit zákazníkovi, ne zákazníka produktu. Tvorbu avatara jsem už využila na jednom projektu. Je super ho mít vždy při sobě. Při nějaké budoucí změně nám urychlí rozhodování, jestli se to našim zákazníkům bude líbit nebo ne.

Předtím, než projekt úplně rozjedeme bychom si měli zjistit zájem od potencionálních zákazníků. Ať už pomocí online dotazníků nebo kladení otázek naživo. Nakonec se dostaneme k samotnému prodeji. Zezačátku bychom měli oslovit 3F, tedy rodinu, kamarády a blázny, kteří nám věří. Pokud jeden z deseti koupí náš produkt, je to úspěch. Vždy se ale musíme zeptat, proč to ti ostatní nekoupili a požádat o zpětnou vazbu.

 Jak stanovíme cenu? Vždycky jsem si myslela, že čím nižší cena, tím je to pro zákazníka zajímavější. Ale ono ho to od koupi může i odradit. Proto je dobré s cenou experimentovat. Někdy zjistíme, že vyšší cena a méně zákazníků se nám může vyplatit. „Nabídni pár zákazníkům nižší cenu a pár zákazníkům vyšší cenu. Sleduj jejich reakce a vše si zapisuj. Poté vyhodnoť, kde jsi získal nejvíc peněz. Když nabídneš padesáti lidem cenu 200 Kč a z toho zaplatí 20 lidí, získáš 4000 Kč. Pokud ale nabídneš jiným padesáti lidem cenu 400 Kč a z toho zaplatí jen 15 lidí, získáš 6000 Kč. Na tomto příkladu je tedy jasné, že cenou bude 400 Kč, protože i když si produkt/službu koupí méně lidí, ty získáš více peněz“

Dále kniha popisuje různé metody pro zlepšení a zjednodušení projektu.

KISS-Keep it simple, stupid. Nejjednodušší řešení bývá většinou to nejlepší.

80/20-80% výsledků pramení z 20% činností.

Ptejme se lidí, kteří mají odpověď-Nebojme se psát, volat a zvát lidi na schůzky. Pokud něco dokázali, tak budou o tom určitě rádi vyprávět.

SMART metoda-je popsána v každé druhé knize a proto ji zde nebudu vypisovat.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Adam Šulc - 20.03.2021 - 19:37


Vyzkoušela jsi nějakou konkrétní techniku z knihy v praxi? Pokud ano, kam Tě posunula? Jak Ti pomohla při řešení nějakého problému?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 1

Kategorie: Vedení

Body: 2

Kategorie: Vedení

Body: 3

27.03.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

27.03.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

27.03.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

27.03.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: