Člověk nemusí utrácet miliony za marketing, bohatě stačí, aby lidé sdíleli zprávu za nás.
V první fázi člověk identifikuje nový formát, příběh, téma nebo trend.
Nízkonákladové testování včetně vyhodnocení výsledků.
“Důležité je si uvědomit, že marketing je maraton, nikoliv sprint.” Tohle tvrzení mi pomohlo při tvorbě marketingového plánu myslet trochu více strategicky. Nejde o to, vystřílet za týden veškeré své nápady, ale o strategické plánování dlouhou dobu dopředu. Tak jako to dělám jak u osobního brandu, ale i v projektu Blazzin.
Je nejdůležitější metrika pro rychlý organický růst na jakékoliv sociální síti, zvyšuje šanci stát se virálním. Přidaný kontent tedy kolikrát ani nemusí být kvalitní, ale stejně může být přesdíletelný. Hlavní je přesun myšlení na sebe na ostatní (na sledující). Když sledující přesdílejí, zajímá je to a když se dostatečně zajímají, kupují.
Přesdíletelnost vnímám dvěma způsobama, které užívám v marketingu jak v osobním brandu tak následně při spuštění marketingové kampaně v projektu Blazzin. Z jedné strany vám stačí sledovat trendy, zjistit, co je virální. V dnešní době letí například POV, kontent tedy nemusí být ani kvalitní, ale stačí, když je přesdíletelný. Myšlenka POV by měla být buďto vtipná, vyplývat z denní situace nebo jakkoliv cílit na emoce, aby ji člověk poslal svým kamarádům a přesdílel ji dál.
Druhým způsobem, jak k tomuto přistupovat je formou spoluprací. Například v osobním brandu často využívám konexí, které mám. Například naposledy jsme natáčeli kontent v mém domácím gymu, ve kterém trénuji, natáčeli jsme ho společně s dalším fitnessákem a jako nakopávač jsme si ve videu dali Lava Pump od Androrganics. Jenom tohle jednoduché propojení mi vygenerovalo mnohem vyšší dosahy než normálně. A to protože mě každý z nich přesdílel. A to z jednoduchých důvodů: Gym - trénuji u nich, pomáhá to i jejich značce, Fitnessák - rád se pochlubí svojí tvorbou s kamarády, Androrganics - s touto značkou mám navázanou spolupráci a přesdělují všechen můj kontent.
V projektu Blazzin se to dá řešit podobně. Stačí zmínit jméno umělkyně na videu, domluvit spolupráci s barvama na textil a kamennou prodejnou, kde budeme produkt prodávat a rázem nám to zvyšuje dosahy díky přesdíletelnosti v marketingu. Čímž se dostáváme k akčnímu kroku, a to vybudovat si v projektu Blazzin tyto konexe.
Jak by měl vypadat správný kontent?
Jak mi mohou influenceři pomoci zvýšit mé dosahy?
Jaký typ contentu přidávat?
Velmi efektivní jsou citáty na obrázku s pozitivní a inspirativní myšlenkou. Jsou rychlé na přípravu. Více virální jsou však v dnešní době reelsy. Příprava je však náročnější.
Nejlepším možným způsobem je však (dle Marketingu 4.0) kombinace všech těchto variant, tedy jak statických postů tak videí. Tuto cestu volím i pro Blazzin a projekt Prostě Miluj. V obou případech nejdříve postuji statické posty, kde se člověk dozví, kdo jsme a co nabízíme, tyto příspěvky jsou taktéž přišpendlené. Následně tvorba přechází na kombinaci statických postů a videí.
COST-PER-ACQUISITION (CPA)
Jak vyhodnocovat úspěšnost reklam?
CHECKLIST CÍLENÉHO MARKETINGU
K čemu slouží?
I přestože mi chybí v knize zaměření i na sociální síť Instagram, spousta know-how je lehce přenositelná i pro tuto platformu. Kniha mě bavila a doporučila bych ji všem, je velice konkrétní a autor vše uvádí na konkrétních příbězích. Vzhledem k tomu, že už se o marketing nějakou dobu zajímám, nejdůležitější myšlenkou pro mě byla kapitola Sharebility.
Informace z této knihy využiji již 13. září 2024, kdy bude oficiálně spuštěn marketing projektu Blazzin.