OD NÁPADU K PODNIKATELSKÉMU PLÁNU


2 body

Hodnocení: 50 %

Přidáno: 11.01.2020

OD NÁPADU K PODNIKATELSKÉMU PLÁNU   Ivana Svobodová, Michal Andera

OD NÁPADU K PODNIKATELSKÉMU PLÁNU

Jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti



Autoři: Ivana Svobodová, Michal Andera



V této knize se dozvíte:

·       Jak generovat nápady

·       Jak si ověřit jejich životaschopnost

·       Jak si správně nastavit byznys model

·       Jak sestavit podnikatelský plán

·       Jak vytvořit crowfundingovou kampaň



Tato kniha obsahuje cenné rady ohledně podnikání.

Líbí se mi způsob, jakým je napsaná z knihy vám vypíši příklady, které mě zaujali nejvíce:


Co bychom měli zvážit při výběru podnikání:

·       jaké jsou naše znalosti, zkušenosti a dovednosti? V čem jsme dobří?

·       Kolik času chceme podnikání věnovat?

·       Jaké jsou naše náklady ušlé příležitosti? Co budeme dělat, když se do podnikání nepustíme a jak v tom případě bude vypadat náš život?

·       Co od podnikání očekáváme? Proč se do něj pouštíme?




V knize je popsán rozdíl mezi tím když zakládáte firmu sólo nebo s někým.

Dle knihy je základním pravidlem správného rozhodování při hledání správného nápadu pro podnikání -zvážení všech alternativ.   ,, Zkuste každý nápad rozpitvat a přemýšlejte o tom, jak ho vylepšit. ´´


              Kreativita:

Kreativita je považována za klíčovou při tvorbě nových nápadů, kniha radí rozvíjet kreativitu tím, že se budeme učit něco nového, ideální je něco co nám není blízké.

Vystoupit z komfortní zóny.



Konvergentní myšlení:

             Je proces hledání řešení na základě vlastních znalostí a předchozích zkušeností nebo výběr     z předem daných možností. Charakteristický je systematický postup a logické myšlení. Příkladem jsou matematické testy a testy inteligence.

Divergentní myšlení:

Je proces hledání možností, jak vyřešit daný problém originálně a co nejefektivněji.

Charakteristický je spontánní průběh, volné plynutí myšlenek a hledání nových alternativ.

Je podstatou kreativity.



Kniha  doporučuje pro podpoření kreativity Brainstorming( generování velkého množství nápadů) , Painstorming = je určen pro hledání nových podnikatelských nápadů(hledáme trápení a problémy v našem okolí, zaměřen na problémy zákazníků) například : Káva v kapslích Nespresso. Udělat si doma skvělou kávu je složitý proces. Málokdo si může dovolit fomů profi stroj jako v restauraci. Navíc obsluha a péče o takový stroj je složitá. Díký Nespressu si připravíte dobrou kávu i doma.


Hlasování nálepkou, Hra na investory)

Rozebírá podnikatelské příležitosti..

co není podnikatelská příležitost?

1.     Nápad máme příliš pozdě (přišli jsme s nápadem pozdě a trh je přesycený (příkladem je snaha rozběhnout další slevový portál jako je slevomat.cz (když už je u nás více než 40 podobných portálů)

2.     Nápad máme příliš brzy (lidé nejsou na službu připraveni nebo není technologie pro její provoz, příkladem může být, když se lidé snažili rozjet sociální sítě v době, kdy mělo k internetu přístup jen pár zasvěcených)potřebujeme kritickou masu zákazníků, která dělá dostatečný obrat pro úhradu fixních nákladů.

3.     Hobby projekty (neexistuje dostatečně velký trh pro vybudování udržitelného podnikání. Jsou to produkty na určité okrajové zlepšováky jejichž produkce ve velkém ekonomicky nedává smyl.


Tip:

Tým: jsme ti, kteří dokážou firmu rozběhnout? Máme správné lidi pro realizaci nápadu nebo jsme schopni je sehnat?

Finance: je možné z nápadu vytvořit fungující firmu? Vyděláme tolik peněz, abychom se uživili a mohli firmu rozvíjet?

Trh: je dostatek lidé ochotných koupit si náš produkt?

Ekonomická situace: jaká je situace v ekonomice? Je vhodná doba na rozjezd našeho podnikání? V případě, že budeme obchodovat se zahraničím, jak se vyvíjí kurz?

 

Podnikatelský proces:

1.     Identifikace příležitosti (nápad)

2.     Rozvoj konceptu

3.     Analýza zdrojů potřebných k realizaci

4.     Získání zdrojů

5.     Založení firmy a její rozvoj

6.     Sklizeň výsledků – předání firmy v rodině, prodej firmy, vstup na burzu, ukončení, krach.




Ověření zájmu zákazníka až po konkrétní podnikatelské plány na kterých je vše detailně vysvětleno… v podstatě je to skvělá,, učebnice´´ ze která budu v mnoho čerpat.





Hodnocení: 50 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: