Knihu jsem si vybrala, protože jsem si myslela, že se naučím něco o komunikaci s lidmi, personalistice, fungování ve firmách a tak podobně. Bohužel je kniha napsána dost odborně a pro mě jako lajka to nic nebylo. Proto bych ji nedoporučila nikomu, kdo se nevyzná ve struktuře řízení lidských zdrojů ve firmách.
První kapitola zkoumá problémy a výzvy, kterým současné firmy čelí. Je to například globalizace, hodnotový řetězec pro konkurenceschopnost podniku nebo ziskovost pomocí nákladů a růstu. Aby odpovídajícím způsobem reagovaly na tyto problémy a výzvy musejí firmy vytvořit nové organizační schopnosti. Na vytváření se nejvíce podílí liniový manažeři a personalisté.
K tomu abyste se stali efektivním personalistou musíte zvládat jak operativní, tak strategické procesy a lidi. Úspěch v těchto rolích vyžaduje chápat pojmy přínosy a schopnosti přínosu, metafory a činnosti/akce. Přínosy jsou garantované výsledky personálního útvaru a personální práce. (To, co personální útvar dělá, aby firmě přidal hodnotu.) Metafory jsou obrazná rčení, která charakterizují personalisty v každé z jejich rolí. (Strategický partner, administrativní expert, bojovník za pracovníky a agent změny. Činnosti/akce jsou osobní aktivity a organizační systémy uskutečňované personalisty.) Aby personalisté plnili požadavky svých nových rolí se musejí učit pracovat novým způsobem s novými očekáváními.
Nedokážu říct, jestli je to dobrá kniha, protože jsem se ještě nesetkala s řízením velké firmy. Proto to ani nemohu vztáhnout do praxe. Nenašla jsem tam nic, co bych mohla využít v našem týmu nebo při studiu.