Marketingový plán na jednu stránku


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 01.06.2021

Marketingový plán na jednu stránku   Dib Allan

Marketingový plán na jednu stránku

Nejrychlejší cesta k penězům

Dib Allan

Tuhle knížku mi doporučila Nikča Doudová, která z ní byla naprosto nadšená. Hned poté, co si ji dočetla mi ji půjčila a já se mohla ponořit do čtení. O knížce jsme taky mluvili na dialogu a mám tak proto i spoustu vhledů ostatních členů týmu.


Proč zrovna tato kniha?

Marketing je velice obsáhlé téma a nám se tak v projektu dost často stávalo, že jsme nevěděli, za jaký konec to uchopit. Tato knížka popisovala spoustu metod velmi komplexním pohledem. Žádné zbytečné rozepisování, pouze stručné a věcné informace. V knížce je navíc spoustu materiálů a šablon, které nám pomohou ve tvoření vlastního marketingového plánu.


Co mě v knize zaujalo:


Plán potřebuje každý!

Improvizuje každý z nás. Někdo více, někdo méně. Improvizace ale prostě nestačí, pokud chceme dosáhnout inovace nebo velké změny. Nejsem zrovna příznivce plánování, je mi ale jasné, že plánovat je potřeba, abych se v podnikání pohnula. Na TS jsme zmiňovali Napoleona, který měl před každou bitvou několik plánů, díky kterým byl tak úspěšný. A stejné je to s podnikáním. Vždy bychom měli mít alespoň 3 plány a počítat s více scénáři. S pesimistickým, optimistickým a realistickým. Když si takto rozplánujeme jednotlivé kroky, nemůžeme být překvapeni, pokud nastane neočekávaný zvrat.


Paretovo pravidlo

Na Paretovo pravidlo jsem narazila už v několika knihách, zaujalo mě proto, kolik podnikatelů se jím řídí. Nicméně už jsem o něm napsala celou esej zvlášť. Jen mi přišlo fajn si ho připomenout a začít mu věnovat více pozornosti.


Volba cílového trhu

V knize nám autor předává myšlenku, že je nesmyslné cílit náš produkt/službu na všechny. Stanovení cílové skupiny je velmi důležité a musíme tomu i uzpůsobit marketingovou komunikaci.

Jinak budeme hovořit k seniorům zajímající se o zahradničení a jinak k mladým studentům, které zajímá fitness. Pro nás je tedy nesmírně zásadní najít si co nejužší cílovou skupinu, ke které budeme hovořit a celý marketing podle nich směřovat. Až se naše podnikání rozroste, můžeme si dovolit rozšířit i cílovou skupinu.

Ve vybírání cílových skupin se nám velice osvědčilo tvoření person, které jsme využili právě k pochopení a stanovení cílové skupiny. Pomohli jsme tím třeba i několika klientům, kteří si se stanovením cílové skupiny nevěděli rady.

 

Marketingová komunikace

Z psychologického hlediska je už lidský mozek nastavený tak, že reklamu vytěsňuje. Co uděláte, když v televizi vidíte reklamu? Většinou se jdete občerstvit, nebo přepnete kanál. A takto vnímá většina lidí reklamu. Je proto důležité se odlišit. Nikoho nebaví dlouhé marketingové texty, které adresátovi říkají, že váš produkt je jednička na trhu a že lepší nenajdete. Proto se musíte být jiní. Šokovat. Překvapit. Jinak je dost velká šance, že vaše značka nikoho nezaujme.


Zprostředkujte zážitek

Když jsem vymýšlela vlastní podnikání se šperky, dlouho jsem se zamýšlela, jak dát do produktu přidanou hodnotu. Nechtěla jsem, aby to bylo pouze o prodeji. Začala jsem proto své šperky balit do dárkových krabiček, ke každé objednávce jsem přidala děkovnou kartičku, objednávku navoněla a zapečetěla. Začaly mi pak chodit zprávy, že otevírání balíčku je pro klientky zážitek a zajistila jsem si tak pravidelnou klientelu.


Závěr

Knížka se mi moc líbila. Ve své eseji jsem zdůraznila pouze několik bodů, ale odnesla jsem si mnohem více. Doporučuji ji všem, kteří v marketingu tápou. Určitě je to fajn berlička do začátku, navíc je kniha i dost aktuální.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

20.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: