Marketing 5.0


0 b.

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.09.2022

Marketing 5.0   Philip Kotler

Tuto knížku jsem si vybrala, protože jsem se chtěla jako amatér v tomto odvětví, dozvědět něco o marketingu. Musím říct, že jsem do toho skočila dost po hlavě. Nicméně zde jsou moje poznatky.


Generace

Vzhledem k tomu, že celá kniha je zaměřena na technologie a celkovou digitalizaci marketingu, je důležité si uvědomit, která generace je naší cílovou skupinou. Například baby boomers (narozeni v letech 1946 - 64) ve většině případů technologie úplně neovládají, tudíž s největší pravděpodobností to nebudou oni, kteří budou surfovat na našich eshopech. Každá generace má jiné nároky a jako zákazník se chová jinak. 

Aktuálně pro nás nejdůležitější jsou tyto 3 - generace X (lidé narození v letech 1965 - 80), generace Y (narozeni v letech 1981 - 96) a generace Z (lidé narozeni v letech 1997 - 2009), což jsme my.


Generace X

Tato generace je považována za nezávislou, kreativní a vysoce adaptabilní. Vyrůstala v dobách prvních technologií jako jsou walkmany, DVD nebo CD. Vyrůstala více okolo svých přátel než rodičů. Jsou to lidé, kteří mimo jiné zažili revoluci a spoustu z nich dnes úspěšně podniká. S technologiemi se sžila, ale je samozřejmě pomalejší než naše generace. 


Generace Y 

Preferují zážitek před vlastnictvím. Je to první generace, která se poprvé střetla s internetem mimo práci. Na sociálních sítích jsou hodě sdílní. Navíc věří a dávají na doporučení svých vrstevníků - spíše si koupí to, co sdílela jejich oblíbená influencerka než produkty od zaběhlé značky, protože jí více věří. Je idealistická, ale otázkuje všechno. 


Generace Z

To jsme my, první doopravdy digitální generace. Oproti předchozím generacím jsme většinově více vzdělaní (např. finanční gramotnost). Od značek ale už požadujeme něco navíc, ať ve formě různých přidaných hodnot jako je přihlížení na životní prostředí nebo interaktivní CX (customer experience). Vůči značkám často nejsme loajální, už jsme totiž zvyklí, že kolikrát nejsou moc kvalitní a dlouho nevydrží. Krásným příkladem je fast fashion. Brzy se staneme hlavním terčem, protože v roce 2025 budeme nejpočetnější pracující generace.