Logotvorba


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 08.01.2023

Vstup do světa logotvorby   Tomáš Vachuda

Tuhle kraťoučkou knížku jsem se rozhodla přečíst díky TSku (Branding, vizuál, loga, psychologie barev), které nás čeká příští týden a já chci být v obraze a třeba předat i něco z tého knihy. 

Já sama sebe osobně třeba řadím do takové zvláštní skupiny sice kreativních lidí, ale za kreativních pouze za určitých podmínek. Nejlíp se mi nápady vymýšlejí na netypických místech - třeba v přírodě, při filmu v kině nebo klasicky při night routine v koupelně. Ale za boha to nedokážu na povel nebo v prostředí, které nápady přímo vyžaduje. 

Co se týče nějaké umělecké stránky mé osoby, tak mi to jde takzvaně nejlíp “postaru”. Jsem trochu duší babička a ctím papír a tužku víc než cokoliv jiného. Tudíž psaní, kreslení, malování, navrhování a podobné věci nejradši tvořím na papír. Což je ale vlastně docela omezující, protože online svět nám nyní vládne a vytvoření vizuálu firmy je víc jak důležité. Zároveň vím, že existuje nespočet skvělých aplikací na grafiku, tvorbu webů, templatů a tak dále. A tak mě vlastně mrzí, že jsem se do toho nikdy nevrhla a nezkusila to. Technologie stále vnímám jako mého osobního nepřítele, ale snažím se s ním malými krůčky bojovat. 


Kniha, jak už název napovídá, se věnuje převážně logu, jeho tvorbě/smyslu/zpracování/typům, ale i typologii nebo barvám. Většina knihy se pak zabývá přímým postupem při tvorbě loga od úplného začátku až po finiš. 


Logo se v první řadě nerovná značce. Ano, je to “označení” nikoliv značka jako taková. Loga jsou jednoduchým označením firmy. Slouží k rychlému rozpoznání značek a pomocí nich se často vrývají lidem do paměti. Je to jakýsi podpis, kterým se značka odlišuje od druhé. 


Takové logo by mělo být ideálně lehce zapamatovatelné - jasné, stručné a poutavé. Zkrátka by mělo vyniknout. 


Logo by mělo nést nějakou simple message. Mělo by obsahovat například kdo firma je, čím se zabývá, popřípadě její příběh. Zrovna v logu by se člověk neměl omezovat, ale naopak pracovat se všemi dostupnými zdroji, zkombinovat je a vytvořit jednu unikátní “grafickou značku”. 


Atributy dobrého logo ve zkratce: 


Typy log se mohou dělit na obrázková, textová a kombinovaná. 


Do obrázkových spadají: 



Textová: 



Kombinovaná: 


Tato loga kombinují symboly a typografii. Emblémy jsou nerozpojitelné části loga. Jednota loga. 


Barvy! 


“Pouhá barva, nezkažená významem a nespojená s jasnou formou, může promlouvat k duši tisíci různými způsoby.” - Oscar Wilde 


Barva je nejsilnějším hybatelem nonverbální komunikace. Umí navodit emoce, ovlivnit naše chování i náladu. 


Psychologie barev: 


Každá z barev vyjadřuje jiné emoce. Výklad barev není jednotný, protože odlišné kultury přikládají barvám různé smysly a váhy. 

A každý z nás cítí i možné odlišné emoce, podívali se na nějakou z barev. Každý můžeme mít s barvami jiné zkušenosti, nebo je mít spjaté s různými vzpomínkami, ať už pozitivními či negativními. 


Význam barev popsán v knize: 


Červená - vášeň, láska, nebezpečí, válka, síla, energie, oheň, provokující, agresivní, impulzivní, vzrušení, hluk, násilí, akce, dobrodružství, síla, důraznost

Žlutá - radost, vřelost, naděje, intelekt, optimismus, mládí, jistota, uvolnění, soulad, harmonie, veselost, otevřenost, hravost, opatrnost, osvícení, laskavost 

Modrá - voda, mír, klid, chlad, důvěra, ochrana, profesionalita, moc, serióznost, spolehlivost, nebe, vážnost, úspěch, důstojnost, oddanost, jistota, vědomosti, trpělivost, bezpečí 

Oranžová - kreativita, energie, vzrušení, nadšení, přátelství, sebedůvěra, zlato, slunce, teplo, dostupnost, unikátnost, šťavnatost, exotika, aktivní

Zelená - zdraví, vitalita, vyváženost, přírodnost, svěžest, přirozenost, čerstvost, peníze, růst, novota, jaro, život, obnova, odpočinek, plodnost, úroda, úspěch, relax, povzbuzení

Fialová - majestátnost, tajemnost, spiritualita, sofistikovanost, luxus, úspěch, vědomosti, bohatství, krása, intuice, představivost, moudrost, magická, drahá, fantazie 

Černá - autorita, vzdor, tradicem odvážnost, klasičnost, elegance, formálnost, tajemství, styl, vážnost, noční, prestiž, zlo, strach, negativita, hrozba, smrt 

Bílá - čistota, jednoduchost, mír, svatost, nevinnost, vědomosti, chlad, čirost, ryzost, důvěryhodnost, lehkost, tichost, jasnost 

Hnědá - tradice, venkov, outdoor, solidnost, užitečnost, dřevo, hloubka, země, půda, drsnost, stálost, vážnost, vážnost, decentnost, lahodnost

Růžová - citlivost, sympatie, věrnost, něžnost, jemnost, křehkost, ženskost, voňavost, porozumění, květiny, romantika, měkkost, soucit, nostalgie, sentiment

Šedá - neutrální, chladná, autorita, nezajímavost, praktičnost, respekt, stabilita, náladovost, logičnost, stálost, poctivost


Důležitá poznámka: 

Pakliže navrhujete logo, ať už rukou na papír nebo v programu, pro klienta, vždy si řekněte o skicovné! Pokud by se klient nakonec rozhodl vaše návrhy loga nevyužít, stále bude mít povinnost vám proplatit váš čas. Podepište proto vždy smlouvu, kde skicovné zahrnete. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

19.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: