Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: 70 %

Přidáno: 28.01.2020

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kreativní copywriting


Knihu jsem si vybrala, když jsme začali řešit název našeho družstva a já zjistila, že nejsem schopná přijít na jediný nápad. Zkusila jsem si tedy přečíst tuto knihu, abych se naučila nové kreativní metody a techniky, které bychom mohli u nás v týmu použít, a já byla pro tým přínosná.


Strategie Walta Disneyho


Cílem této strategie je podívat se věc třemi pohledy. Jsou potřeba ideálně 4 lidé. Potřebujeme obsadit pozice: snílek, realizátor, kritik a nejlépe ještě moderátor. Snílek zastupuje pozici člověka, pro kterého není nic nemožné. Realizátor má na starosti říct, co, kdy a jak bude potřeba zařídit. Cíl neposuzuje a ani nezpochybňuje jeho proveditelnost. Kritik se snaží najít slabé místo v cíli snílka a realizaci realizátora. Jeho cílem ale není smést celý nápad ze stolu, pouze upozornit na místa, kde by mohl být v budoucnu problém a vyvarovat se mu. Na diskuzi není žádný časový limit, končí ve chvíli, kdy jsou všichni spokojeni. Moderátor má funkci jakéhosi facilitátora. Kontroluje, aby si lidé neskákali do řeči a mluvili v určeném pořadí.


6 myslitelských klobouků


6 myslitelských klobouků je vlastně rozpracovanější Strategie Walta Disneyho. Tentokrát se totiž koukáme na problém 6 pohledy! Klobouk = role. Tím, že si „nasadíme“ jeden z klobouků znamená, že začneme koukat na věc daným pohledem. Můžeme si nasadit:


Bílý klobouk: bílá barva je neutrální; tento klobouk tedy zastává pouze fakta a čísla; nedává najevo své emoce; pouze konstatuje; nehodnotí

Např.

·        Členi týmu Jana získali do 20. 1. 2020 z esejí 91 bodů.


Červený klobouk: vyjadřuje emoce, náladu, pocity; pokud máte na hlavě tento klobouk, dejte průchod svým pocitům, a to bez zdůvodňování a dovysvětlování

Např.

·        Jsem nadšený, že mám nejvíce bodů z esejí ze všech!


Černý klobouk: má za úkol hledat případné problémy a upozorňovat na ně, ne je řešit,

Např.

·        Někteří ještě nemají potřebných 9 bodů v Bance esejí.


Žlutý klobouk: vyznačuje se pozitivním přístupem, optimismem a nadějí, člověk s tímto kloboukem na hlavě by měl hledat pozitivní aspekty problému a přednášet slibné návrhy a vize, povzbuzuje, motivuje, vyzdvihuje klady, POZOR optimismus by měl stát na konstruktivních základech

Např.

·        Tato metoda zefektivní naši činnost.


Zelený klobouk: je kloboukem tvořivosti, „out of the box“ myšlením a netradičních nápadů, jeho úkolem je vzít problém za jiný konec a netradičně změnit způsob jeho řešení, ve skupině má často roli šaška

Např.

·        Co když to poskytneme zdarma?


Modrý klobouk: je posledním kloboukem, jeho úkolem je celou tuto metodu řídit a organizovat, dává pozor, aby se ostatní neodchylovali od témat a od cíle

Např.

·        Nasaď si, prosím, nyní červený klobouk.

Pokud hledáme nové myšlenky, změny a inovace nasadíme si nejprve žlutá a pak teprve černý klobouk.

Černý před žlutým kloboukem použijeme tehdy, pokud hledáme řešení přijatelné pro všechny

 

Power words


Power words – slov, která zaútočí přímo na smysly zákazníka; měla by nás vybudit k představivosti nebo rovnou k činům; můžeme jimi nahradit i třeba negativně vyznívající slova např.:

utrácení -> investice

problém -> výzva


Tato metoda nám říká, že bychom měli neměli pracovat pouze hlavou, ale i srdcem. Říká, že bychom místo racionálních úřednických slov měli použít slova smyslová. Např. místo slovního spojení „Zasíláme vám bezplatný voucher“ můžeme použít „Letí k vám poukázka na slevu“.

David Ogilvy nám navíc doporučuje v nadpise použít emotivní slova (milovat, strach, zlato…). Slova, na která se lidé nejvíce chytají jsou ale zadarmo a nový.


Kanův model


Kanův model nám pomáhá vymyslet, jak zlepšit vlastnosti produktů nebo služby, které pozitivně ovlivní zákaznickou zkušenost.

Výhody spolupráce lze rozdělit do tří stupňů:

Základní vlastnosti – základní argumenty, které nikoho k nákupu zrovna u vás nepřesvědčí, nicméně pokud to nabízet nebudete, bude následovat rychlý propad zákaznické spokojenosti. Je to jakýsi nabízený standard.

o  Např. Doprava k nákupu na 1000 Kč zdarma.

Výkon – argumenty, které už mají sílu přesvědčit zákazníka k nákupu, většinou jde i přímo o zákazníkův požadavek, tím, že ho splníme roste spokojenost.

o  Např. Pizzu rozvážíme nejrychleji ve městě – za 30 minut je u vás.

Nadšení – výhody, které jsou takovým nadstandardem, že se o nich pobavíte s kamarády, pokud je naplňujete, rychle se odlišíte od konkurence a lidé si vás zapamatují a oblíbí, pokud, ale tuto výhodu nepraktikujete, na vliv zákaznické spokojenosti se to neprojeví

o  Např. Ručně psaný vzkaz ke každé objednávce


Pojmy:

USP - zkratka z anglického Unique Selling Proposition, jedinečný prodejní argument


Moje hodnocení:

Kniha se mi líbila. Určitě jsem si odnesla spousty nových informací. Nicméně u většiny technik jsem si nebyla schopná představit reálné použití v praxi. Proto se mi asi nejvíce líbily první dvě uvedené. Myslím, že ty by se u nás v týmu momentálně daly použít. Ráda bych se s ostatními co četli tuto knihu dohodla, abychom některou z technik vybrali a zkusili ji nyní, když vybíráme název družstva, použít.




Hodnocení: 70 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Křečková - 06.03.2020 - 18:52


Důvod výběru knihy mě překvapil, nevidím tam dostatečné spojení, snad najdeš větší využití až začnete realizovat projekty :-). Pojď s esejí klidně ještě dál. Knihu jsi přečetla, nápady na techniky získala, ale zkusila jsi nějaké? Pokud ano, fungovalo vše, jak mělo, máš nějaké nové poznatky z praxe? Reflektuj na praktické zkušenosti ve své eseji ;-).

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

20.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: