Kreativita a její rozvoj


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.04.2022

Kreativita a její rozvoj   Petr Žák

Vždy jsem se považoval za velice kreativního člověka, proto jsem se rozhodl na toto téma za pomocí Terky uspořádat TS. Zároveň toto téma bylo ve skill profile, při čemž jsem neznal žádné pojmy, jež bych si s tímto tématem byl schopen spojit. A pro dosažení alespoň třetí úrovně pro skill profile jsem vnímal jako důležité tyto znalosti získat. Zároveň jsem v týmu nebyl jediný s tímto problémem, proto jsem chtěl ostatním tuto práci usnadnit, nastudovat to a znalosti jim předat.


Knihu mi doporučila Doudys a jsem za to opravdu rád. Kniha totiž opravu obsahuje snad veškerou nutnou teorii celé kreativity. Od vysvětlení celého pojmu, po jeho historii a mnoho cvičení na její rozvoj. Například kniha mě vyvedla z omylu, protože jsem zjistil, že kreativitou jako takovou zase tolik neoplývám. Jsem spíše originální než kreativní. A originalita je pouze její součástí. Aby byl například daný nápad kreativní, musí být ještě zároveň správný, aplikovatelný i přínosný zároveň.


ATP

Během čtení knihy jsem si zaznamenával cvičení, jež mě zaujali, abych je mohl aplikovat na TS. Kniha jich celkově obsahuje 120, takže bylo jednoznačně z čeho vybírat. Zároveň jsme se snažili kreativitu rozvíjet i u všech účastníků tak, aby byla spojená s učením. Například, když jsme si vyjmenovávali jevy bránící v rozvoji kreativity, účastníci tyto jevy nemohli říct, nýbrž je museli namalovat na tabuli.


Protože bylo hezky, zašli jsme si ven a malovali obraz. Poté jsme se rozhodli stanovit si problém a použít na něj jedno cvičení. Problémem bylo to, že jsme nejhorším týmem, co se týče metrik. Každý účastník měl možnost koupit si za 5 Kč lísteček, na nějž mohl svůj nápad napsat. Nápad měl být co nejhloupější a zároveň co nejméně realizovatelný. Nápad, co byl v těchto disciplínách zvolen jako nejhloupější vyhrál všechny peníze za lístečky. Zněl nějak takto: Založíme církev, kde budou mniši metriky plnit za nás. S ostatními nápady se podle cvičení dále mělo pracovat, bohužel na to nezbyl čas.


Dále jsme hráli ještě hru na klobouky, kdy každý barevný klobouk reprezentoval určitý postoj – pesimistický, optimistický, objektivní, inovativní, … Hra se však chvílemi zvrhávala, protože buď někteří účastníci příliš reprezentovali svůj postoj, až nebyli v debatě nijak přínosnými, nebo naopak postoje upravovali podle svých pocitů a osobních názorů.


Celkově si dovoluji považovat celé TS za přínosné a obohacující alespoň do míry, kdy si můžeme všichni zvýšit úroveň ve skill profile.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Tomáš Konrád - 06.04.2022 - 15:44


Kreativní aktivity byly zajímavé a opravdu kreativní, děkuju za přípravu. Jak nyní nabyté myšlenky, vědomosti, aktivity, promítáš do své práce, tvorby, nebo do svého života? O kolik jsi kreativnější? A PS knihu jsi četl, nebo poslouchal? :)

Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 1

18.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

18.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

18.04.2024

Kategorie: Management

Body: 0

18.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: