S knihou, Koučování, jsem se poprvé setkala na krosfertilizaci u třetího ročníku. V rámci TS jsme měli možnost si vyzkoušet osobní 15 min koučování ve dvojicích.
Koučování:
stojí na GROW modelu: cíl - realita - možnosti
(co, kdy, kde, kdo, jaká je vůle, atd.: SMART východisko)
CÍLE koučování:
vzdělávání
motivace
osobní růst
Kdo je kouč?:
neradí, pouze pomáhá budovat osobní odpovědnost u koučovaného
motivuje k osobním výstupům z komfortní zóny
měl by mít specifický mindset/ nadhled a vyzařovat důvěru
nesnaží se plnit své cíle, ale cíle koučovaného, (interpersonální neporovnatelnost: jako kouč nemluvte a nemyslete za koučovaného, mějte nadhled)
kouč vs mentor
kouč nenavádí, ale klade otázky, trpělivě naslouchá, stínuje a shrnuje témata
mentor je expert v daném oboru, radí
Cyklus kompetence (proces získávání kompetencí koučovaného):