Knížku jsem ve skutečnosti vůbec nechtěla číst. Pak jsem ji potkala v knihovně a řekla jsem si proč ne. Bohužel mi pan Ludwig není vůbec sympatický a ke čtení jsem se musela hodně přemlouvat. Kniha sama o sobě se čte celkem dobře. Pokud chcete dva body, tak vám ji doporučuji. Také ji doporučuji číst na začátku studia v Tiimi. Ale po přečtení pár knih z Book of books zjistíte, že tato kniha vlastně nic nového nepřináší. Pokud se chcete dozvědět něco o autorovi, koukněte na tohle video. https://www.youtube.com/watch?v=kBWv-zzGftk
První část je o motivaci, kterou autor dělí na vnější a vnitřní, která by měla mít dlouhodobější efekt. K této motivaci musíme vědět kam chceme kráčet. Proto bychom si měli vytvořit naší vizi. K tomu nám pomohou různé metody, jako je například SWOT analýza, seznam osobních úspěchů. Poznatky z této knihy a soubory na webových stránkách Konec prokrastinace jsem využívala ke stanovení mé vize v prvním ročníku.
Akceschopnost-slon a jezdec
Přirovnání slona k silnější emoční části mozku a jezdce k racionální, co se snaží poroučet. Slon má navrch, ale dá schopnost seberegulace se dá trénovat. K budování návyků nám může pomoci metoda zvaná Buzer lístek. Do tabulky si zaznamenáváme činnosti, které chceme pravidelně dělat. Ty si obodujeme a každý den si sčítáme počet bodů za každý udělaný návyk. Dalším důvodem odkládání věcí je rozhodovací paralýza. Stává se to, když máme hodně možností na výběr. S tím nám může pomoci koncept sestavování todo-today. Na papír si napíšeme úkoly na daný den a označíme jejich pořadí plnění. Nejlepší je začít nejnáročnějším nebo nejdůležitějším úkolem. Pak už je můžeme plnit. Já v této metodě nevidím nic převratného. Prostě si místo napsání úkolů za sebou si je napíšu náhodně na papír a pak je pospojuji.
Výstupy-Tato kapitola nás učí, jak vnímat dobré věci kolem nás a jak si udržet spokojenost.
Objektivita
Poslední kapitola už není o prokrastinaci. Pojednává o lidském nedostatku osobní neobjektivity. Každý je neobjektivní ve věcech, kterým tolik nerozumí. Bojovat proti tomu můžeme vzděláním, zpětnou vazbou nebo občasným zpochybňováním naší intuice. Objektivita je v tomto případě docela zajímavé téma, protože autora knihy nemám ráda a jsem proti němu zaujatá. Na druhou stranu jsem se v této eseji snažila objektivně vytáhnout důležité nebo alespoň zajímavé poznatky z knihy.