Kapitál na založení podniku je něco, co mě děsí. Mám strach dát peníze do projektu a nevědět jestli a kdy se mi vrátí. Nehledě na to, že žádný volný kapitál na projekt nemám. Tahle kniha popisuje, jak založit a vést úspěšný malý podnik s minimálními počátečními náklady. Poskytuje praktické rady a inspirativní příběhy podnikatelů, kteří proměnili své koníčky v ziskové podnikání.
Jednou z hlavních myšlenek je, že každý může založit úspěšný byznys s minimálními počátečními náklady. Tradiční model zahájení podnikání s velkou investicí kapitálu již není nutný ani praktický. Místo toho kniha navrhuje, aby podnikatelé začali v malém, otestovali své nápady a postupně rozvíjeli své podnikání. Tímto způsobem mohou snížit riziko neúspěchu a soustředit se na to, co je nejdůležitější - poskytovat hodnotu svým zákazníkům.
Přesně tohle v Tiimi děláme. Do projektu vkládáme minimum peněz, nejlépe žádné a soustředí se hlavně na zákazníka - jeho potřeby a problémy. Naše projekty vznikají z věcí, co nás zajímají. Řešíme, jak je monetizovat. Podobně to popisuje i kniha, dává důležitost na identifikaci a realizaci podnikatelského nápadu, který je v souladu se zájmy a dovednostmi podnikatele. Autor tvrdí, že úspěšní podnikatelé jsou ti, kteří jsou zapálení pro to, co dělají, a hluboce rozumí potřebám svých zákazníků. Když budeme realizovat podnikatelský nápad, který je v souladu s zájmy a dovednostmi, je pravděpodobnější, že si udržíme motivaci, překonáme výzvy a vybudujeme podnik, který bude odrážet naše jedinečné silné stránky a zájmy.
Abychom mohli takový podnik vytvořit, musíme znát sebe, své zájmy, dovednosti a potřeby. Tiimi mi velice pomohla s poznáním sebe sama:
Kdo jsem? Jaké mám potřeby? - Jsem kreativec, který potřebuje mít ve svém každodenním světě strukturu a řád. Potřebuji reflektovat na vše co se mi děje a vylepšovat to k dokonalosti. Mám potřebu být perfektní. Potřebuji, aby lidi se kterými pracuji byli perfektní, nebo se o to alespoň snažili.
Jaké jsou mé zájmy? - Ráda tvořím něco rukama. Ráda se předvádím před lidmi. Zajímám se o lidi a dělá mi dobře, když jim pomůžu s nějakým problémem.
Jako jsou mé nejsilnější dovednosti? - Umím výborně evidovat svou práci (pomocí tabulek, dokumentů, myšlenkových map). Jsem extrémně pečlivá. Jsem efektivní, mám ráda rychlé změny, jsem schopná je dělat. Umím komunikovat s lidmi. Mám velkou empatii.
Co mi z toho vyplývá pro moje budoucí byznysy: Musí to být byznys schopný změny. Musím tvořit něco kreativního. Můžu komunikovat s lidmi a chci jim pomáhat. Může to být byznys, kde záleží na detailech.