Jaká gorila?


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.09.2024

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Všude samá gorila. Co to vlastně je a jak to může začínající podnikatel využít?


Guerilla marketing je, dá se říct, revoluční přístup, který se od tradičních metod liší svou kreativností a nečekanými taktikami. Inspirací mu jsou vojenské guerillové strategie, které se vyznačují efektivními způsoby dosažení cíle, přičemž se využívají omezené zdroje a přímý zásah na nečekaných místech.


Na rozdíl od konvenčního marketingu, který často spoléhá na velké rozpočty a osvědčené postupy, guerilla marketing klade důraz na inovaci a překvapení. Místo toho, abychom investovali miliony do tradiční reklamy, guerilla marketing využívá každodenní prostředí a dostupné nástroje k dosažení maximálního dopadu. To znamená, že začínající podnikatelé mají jedinečnou příležitost udělat velký dojem s relativně malými náklady.


Jak tedy guerilla marketing funguje?

Je založen na několika základních principech:

1. Identifikace cílového publika - prvním krokem je přesně určit, kdo jsou naši potenciální zákazníci. Můžeme využít dostupná data, ale důležité je také osobní porozumění tomu, co je zajímá a jaké mají preference - avatar je za mě nejlepší možností - pomůže nám se ztotožnit s cílovkou.

2. Strategické plánování - je potřeba zjistit, kde se naše cílové publikum nachází a jakým způsobem je můžu nejlépe oslovit. Guerilla marketing často využívá neobvyklá místa a formy komunikace, které přitahují pozornost a zanechávají trvalý dojem - při čtení knihy mi docházelo, kde všude jsem takovou gorilu už zahlídla a těch příapadů bylo opravdu dost.

3. Vytvoření nečekaného zážitku - klíčové je přistupovat k marketingu kreativně a překvapivě. Místo standardní reklamní kampaně se zaměřit na inovativní přístupy, které našim zákazníkům poskytnou jedinečný zážitek, který v nich zůstane.


Dám zde příklad pro začínajícího podnikatele třeba v kavárenském prostředí.

Kdybych si otevřela kavárnu, využila bych guerilla marketing k tomu, abych přitáhla pozornost a vytvořila rozruch kolem svého nového podniku. Můj plán by vypadal asi takto:




Celkově se domnívám, že guerilla marketing je pro začínající podnikatele něco, co by měli důkladně nastudovat a posléze i využívat jeho dopadu za užití dostupných zdrojů. Bonusem může být i možnost využít svou kreativitu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: