Inovace
- vertikální: z firem na trh
- horizontální: trh přichází s nápady a firmy je zkomerční
F-faktor
Sledující v dnešní době nevěří expertům, ale jsou soustředění na kamarády(friends), rodinu(family), fanoušky(fans) a sledovatelé(followers)
Správný marketing by měl být variací online a offline marketingu. Tyto dvě složky by se měly vzájemně prolínat.
V každém projektu se snažíme tyto dvě složky v marketingu kombinovat. Např. u projektu Blazzin tvoří velkou část marketingu online marketing převážně na platformách jako je instagram a facebook. Co se týče offline marketingu, potrpíme si na viditelné štítky, obalové materiály s děkovnou kartičkou, ale rozhdávali jsme i letáčky a měli náš vlastní stánek.
“Pokud máš hatery, děláš to správně.” - Složení sledovatelů velkých značek je většinou 1:1:1, tj. 30:30:30 (lovers:haters:nothing).
Při sdílení na sociální sítě jsem se bála toho, co na to řeknou ostatní a to mě v mé tvorbě neskutečně brzdilo. Naštěstí jsem ale tento strach překonala, uvědomila jsem si, že mít hatery je vlastně taky v pořádku a aktivně se teď věnuji budování mého osobního fitness brandu. Nakoplo mě to i v marketingu, který teď aktuálně budu od září spouštět pro projekt Blazzin.
4P
product, price, place, promotion
4C
co-creation, currency, communal activation, conversation
Co-creation
Samotná personalizace produktu, strategie.
Currency
Dynamické oceňování, unikátní oceňování pro každého klienta.
Communal activation
Koncept využívaných kanálů, P2P distribuce.
Conversation
Koncept celkové propagace, propojování klientů mezi sebou.
Závěr
Veškeré informace z této knihy převedu do tvorby marketingového plánu v projektu Blazzin.