Na začátku knihy vypráví o tom, jak jako chudý neznalý zkouší prodávat a ne příliš se mu daří. Sebere odvahu a jde se zeptat zkušenějšího a úspěšnější obchoďáka, jak a co dělá, že se mu tak daří. On ho z ochotou přijme a ukáže mu jeho prodejní techniky..
“K dosažení svých cílů stačí přijít na to, co udělali jiní před Vámi, aby docílili toho, co chcete vy teď. Klíč k úspěchu tkví v učení se od odborníků. Klidně zkopírujte to, co dělali nejlepší lidé ve vašem oboru. Dělejte totéž co dělají oni, dokud se vám to nestane druhou přirozeností. A pak, světe div se, máte totéž co oni.”
“Když čtete, naslouchejte taky svému srdci. Srovnejte své myšlenky, metody a nápady z této knihy, se svými vlastními zkušenostmi. Prostě vám musí sedět. Pokud vám dávají tyto myšlenky smysl, vyzkoušejte si je ve skutečnosti se zákazníkem. --- Růst můžete pouze tehdy, vystrčíte-li hlavu ze své pohodlné ulity a vyzkoušíte věci, které jste doposud nikdy neudělali. Zkoušejte ale pouze věci, o nichž vám ale váš vnitřní hlas napovídá, že jsou pro vaší situaci dobré.”
V prodeji máme sedm životně důležitých funkcí - životně důležitých součástí prodeje. Stav těchto funkcí ovlivňuje kvalitu našeho výkonu. Zhoršení funkcí vede ke zhoršení našich prodejních výsledků. Je potřeba si jednotlivé funkce u sebe zhodnotit a vytvořit plán na podporu těch slabých.
A posledním poznatkem, který chci sdílet je příprava. Příprava je základ. Před každým jednáním si ji udělejte. Musíte vědět s kým jednáte, jaký je váš cíl, co je spodní hranice, pod kterou již nemůže přistoupit… Pravidelně také o svém jednání přemýšlejte. Pozorujte se, jak prodáváte, a zhodnoťte se, jaké výsledky máte v oblastech, jako jsou navazování vztahů, rozpoznávání nesnází a navržení správného řešení na tyto nesnáze.