Innovation and Entrepreneurship
Peter Drucker
Na začátku knihy autor zkoumá rozdíl mezi podnikatelem a podnikavcem. Pro lepší představu nám předkládá dva příklady:
1: Podnikatel: Další mexická restaurace na americkém předměstí.
2: Podnikavec: McDonald sice dělá klasický burgry, jsou otestovaný, žádná velká revoluce apod. ale jsou podnikavý v oblasti vývoje managementu.
Definice z knihy:
„The entrepreneur shifts economic resources out of an area of lower and into an area of higher productivity and greater yield.“
J.B. Say – 1800 a.c.
„Entrepreneurship rests on a theory of economy and society.“
Peter Ducker
„The entrepreneur upsets and disorganizes“
Joseph Schumpeter – Creative destruction
Seven source areas of innovative opportunities:
1, The unexpected – the unexpected succes, the unexpected failure, the unexpected outside event.
2, The incongruity – between reality as it actually is and reality as i tis asumed to or as it ought to be.
3, Innovation based on process need.
4, Changes in industry structure or market structure that catch everyone unawares.
Changes otside the enterprise or industry
5, Demographics
6, Changes in perception, mood, and meaning
7, New knowledge, both scientific and nonscientific.
Díky událostem spojeným s COVIDem se nacházíme v době průniku zmíněných inovačních příležitostí.
Následující graf nám ukazuje, že změny probíhají napříč různými trhy. Nicméně slouží pouze jako příklad, na kterém je patrné, že společnost prochází změnou. Z dat bych vyvodil, že je bezpečné investovat do inovací na trzích, které vykazují růst. Ale mnohem zajímavější by bylo investovat čas a peníze do inovací, které jsou momentálně v největší ztrátě a poskytují elementární hodnotu. Prozkoumal bych 1. a 5. sloupec.
Zdroj: https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20200805-1 datasets: namq_10_a10 and namq_10_a10_e
Strategy in business described Michael Porter is really important, but there has to be more.
Specific enterpreneurial strategies
1, Beiing fustest with the mostest
- It aims to the dominance over the market or industry. It is the greatest gamble compare to others, but most rewarding.
2, Hitting where they aint
3, Ecological niche
4, Changing values and charecteristics of a product or market or industry
Those strategies can be combined.
Něco na konec.
Každá generace potřebuje revoluci.
Thomas Jefferson
Z rozumu se stává nesmysl, z požehnání utrpení.
Goethe
Společnost, firmy, nebo produkty nedokážou přežít a zůstat bez neustálého vývoje. Rozumné včera, nesmyslné dnes. Požehnání dnes, utrpení zítra.