How to Grow into a Teampreneur


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.10.2023

How to Grow into a Teampreneur   Timo Lehtonen

Moje první přečtená kniha jakožto novopečeného Tučňáka. Kniha, po které jsem šáhla s vidinou toho, že mi pomůže lépe pochopit myšlenky a zásady Tiimiakatemia, přiblíží mi základní principy fungování týmu a připraví mě na to, co očekávat v prvních měsících studia.

Tuto esej jsem pojala jako takový menší výcuc nejdůležitějších pasáží knihy.


1.     Část – Tým


Po začátku knihy, kde jsem měla možnost nahlédnout do historie Tiimi a zjistit, jak to celé vlastně začalo, přišla řeč na tým. Seznámila jsem se s jeho vznikem a zaujali mě především Belbínovy týmové role. Samotný Belbínův test jsme si jako tým kolektivně udělali a s jeho pomocí pak rozdělily funkce členů týmu na našem druhém TSku. Dozvěděla jsem se také, jak by měla vypadat týmová smlouva a na jakých věcech bychom se měli jako tým shodnout:


·      Responsibilities – Kdo je zodpovědný za chod TS a ostatních každodenních aktivit?

·      Leadership – Kdo bude zodpovědný za projekty a komunikaci se zákazníky, kouči nebo ostatními týmy? 

·      Working hours – Kdy je povolená absence a z jakého důvodu? Kolik práce musíme každý týden udělat?

·      Assistance – V jakých případech a koho se můžeme zeptat, čelíme-li problému?

·      Resolving conflict – Jak řešíme konflikty? Kdo může do konfliktu zasáhnout?

·      Breaking the rules – Co uděláme, jestliže někdo poruší pravidla? Jaké porušení je možné ,,přehlédnout?“

·      Rewarding – Jak rozdělíme profit? Jak budou probíhat platby? 


Věřím, že všechny tyto poznatky v budoucnu hojně využijeme. 

Zajímavé mi přišly i vývojové fáze týmu:


·      The working group (0-4 months) 

Tým se seznamuje s novým přístupem k učení, na který nikdo z nás doposud nebyl zvyklý. Jsme všichni ještě rezervovaní a nejvíce se zapojují hlavně komunikativnější členové týmu.


·      The pseudo team (5-12 months)

Všichni toho o sobě vědí už mnohem více a daří se lépe spolupracovat. Ukazují se ale i první zaostávající členové, kteří se se systémem jěště nesžili nebo jim týmová práce nepřijde efektivní. 


·      The potentional team (12-24 months)

Všichni spolu dobře vycházejí i přes případnou prvotní nepřízeň. Tým spolu otevřeně komunikuje a učí se.


·      The real team (24-32 months)

Tým drží při sobě, je schopný postavit se problémům čelem a profesionálně řešit konflikty. Dosahuje skvělých výsledků.


·      The high performance team (36 months)


2.     Část – Člen týmu


V této části jsem se dozvěděla především o learning contractu, který by měl obsahovat následující:


·      What skills the learner wants to learn

·      How she will learn these skills

·      How she will apply them to the team’s work

·      How long the learning will take

·      How the learning will be evaluated


Learning contract by měl být pak podepsaný samotným členem, týmovou společností a koučem. Myslím si, že tahle smlouva dokáže být velkým pomocníkem a těším se, až jí společně využijeme a budeme k učení jeden druhému pomáhat. 


3.     Část – Týmová společnost


Z této části si odnáším především deset bodů, na které by měl myslet každý team leader. Tyhle body jsme využili i na našem TS v souvislosti s představením týmových rolí. Mě osobně oslovily nejvíce 2 body. 


·      You can‘t lead others if you can‘t lead yourself. 

Zdůrazňuje myšlenku, že ačkoli jsme tým, který si pomáhá a vzájemně se podporuje,  

Je důležité začít vždy u sebe, jakožto u jedince, pokud chceme dosáhnout kýžených výsledků.


·      Friend leadership is always setting an example. What you give your attention to, others will as well.  

Zdůrazňuje myšlenku, že jsme každý opravdu odrazem lidí, kterými se obklopujeme a je důležité na to nezapomínat a trávit čas ve společnosti inspirativních lidí. 


Dále jsem se dočetla informace o magické formuli marketingu, která doplňuje mně již známe 4P – product, price, placement, promotion. Abych ale řekla pravdu, tuto část jsem dostatečně nepochopila a mám v plánu se k ní ještě jednou vrátit. 



4.     Část – Teampreneur


V této části autor popisuje, jaké je to být plnohodnotným teampreneurem, jaké vlastnosti a dovednosti by měl mít.



Musím uznat, že přelouskat knihu mi trvalo déle, než jsem původně plánovala – viním z toho především finská jména a slovíčka, která mi řádně zavařila mozek. Věřím ale, že se k ní budu v průběhu studia pravidelně vracet a čerpat všechny potřebné informace.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: