Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.08.2021

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Guerilla marketing

Jay Conrad Levinson


V dnešní době vidíme reklamu na každém rohu. Jdete po městě, které lemují bannery a z každé výlohy na vás křičí akční nabídka na zboží daného obchodu. V internetovém prohlížeči na vás zase vyskočí reklama na věci, které v poslední době vyhledáváte. Reklam je zkrátka přehršle a je náročné udělat takovou reklamu, které si zákazníci, na které cílíme, zaručeně všimnou.


Při studiu v Tiimi jsem se dozvěděla o způsobu marketingu, který se nazývá Guerilla marketing. Ten mě oslovil svojí nevtíravostí a originalitou a začala jsem se o něj více zajímat.


O Guerilla marketingu


Guerilla marketing: marketing, pomocí kterého se zákazníka snažíme originálním či šokujícím způsobem přesvědčit ke koupi

-       Způsob, pomocí kterého se lidi mezi sebou snadno začnou o naší značce bavit


Příklady z běžného života:



 

Guerilla marketing však není pouze kreativně umístěným vtipem, ačkoliv většina příkladů, které nalezneme na internetu, tak mohou působit. Guerilla marketing je zkrátka vše netradiční, co ostatní šokuje, nebo v nich vyvolá velmi silnou emoci. Drží se od vyšlapaných marketingových cestiček a usiluje nad tím, aby budoucí zákazníci kampaň pouze nepřelétli pohledem.


Jedno z pravidel pro tuto reklamu je to, aby nepůsobila jako reklama a aby si jí lidé všimli a tím pádem se o ní snažili zajímat sami od sebe.


Pokud vidíme něco, co vypadá na první pohled jako reklama (křiklavé barvy, upozornění na výprodej, logo společnosti), automaticky to náš mozek vyhodnotí jako reklamní podklad a my o to tak ztratíme zájem. Tento jev se také nazývá jako tzv. „bannerová slepota“ – člověk, který vidí banner, tak ho automaticky ignoruje, protože ho vyhodnotí jako reklamu.


Guerilla marketing se snaží o pravý opak. Na první pohled je to něco, co jako reklama vůbec nevypadá – lidé pak nemají pocit, že je jim něco vnucováno a mají o to mnohem větší zájem. Lidé totiž rádi nakupují, ale nemají rádi pocit, když jim někdo něco prodává. 


Guerilla marketing je také většinou finančně velmi výhodný. Necílí své kampaně na to, aby byly všude, ale aby si jich lidé sami od sebe všimli a pozastavili se nad nimi. Tím, že si pak o nich povídají, se reklama přirozeně rozšíří do širší veřejnosti bez toho, aby do ní byl vynaložen statisícový budget. 


Moje zkušenost s Guerilla marketingem a využití v praxi:


Na konci prvního ročníku jsme se přihlásili na 24h Birth Giving, který byl pořádaný Team Academy v Peru. Byl to náš druhý mezinárodní Birthgiving a tak jsme měli pocit, že musíme vymyslet něco víc, než jen běžnou marketingovou kampaň. Naším úkolem bylo vymyslet, jakým způsobem zvýšit prodeje firmě, která prodává sim karty.


Nápadů jsme měli spoustu, žádný z nich však nebyl natolik jedinečný, abychom se pro něj rozhodli. Nakonec jsme však při brainstormingu vymysleli marketingovou kampaň, která byla podle našich představ.


Jelikož byla pandemie koronaviru a ve většině zemích (včetně Peru) byl lockdown, snažili jsme se soustředit na to, jak lidi spojit bez toho, aby došlo k přímému kontaktu. Vymysleli jsme koncept, pomocí kterého by se spojení lidí podařilo, a navíc by to firmě udělalo reklamu.


Náš plán „Cube experience“

Do dvou nejnavštěvovanějších částí Peru umístit velké boxy, do kterých dáme telefony. Lidé budou do boxů chodit a budou si volat s tím, kdo zrovna telefonuje v druhém boxu. Lidi to tak zaujme a nebudou to brát jako prvoplánovou reklamu.



To však nebyl konec našeho plánu. Dále jsme měli v plánu vytvořit z tohoto experimentu video, které budeme sdílet na sociálních sítích a ukážeme tím, že i v dnešní covidové době se můžeme vídat se svými blízkými. Za tento nápad jsme na Birthgivingu vyhráli druhé místo, ale hlavně – přemýšleli jsme „out of the box“.


Závěr


Kniha mě velmi bavila, byla proložena zajímavými Guerilla reklamami, které vytvořily firmy po celém světě. Jsem ráda, že jsem se o tomto druhu marketingu dozvěděla více a pevně doufám, že někdy Guerilla kampaň také zrealizuji.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

23.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: