Důvod přečtení:
Osobnost tohoto miliardáře je mi v zásadě sympatická a jeho úspěchy mě fascinuje. Jeho společnosti mě svou tématikou dokáží vždycky nadchnout a rád sleduji jejich kroky. Bylo tedy jasné, že se o něm budu chtít něco dozvědět. Primárně ho neberu jako svůj vzor, nebo něco obdobného, ale inspiruje mě v mém podnikání a motivují mě jeho úspěchy. Je pro mě tedy dobré se o něm dozvědět víc, abych věděl jakým směrem mě může ovlivňovat. Navíc k tomu jsem slyšel už od několika lidí, že z jeho života se dá naučit a převzít spousta zajímavého a užitečného.
Myšlenky knihy:
Vzhledem k tomu, že je kniha v podstatě biografií, tak zde nebudu vypisovat tak úplně jednoznačně její myšlenky, ale spíše popíšu myšlenky, které mě u knihy napadaly. Budu zmiňovat z knihy hlavně počátky jeho úspěchů, protože ty mi přišly pro mě nejhodnotnější.
Není nutné být Američanem pro úspěšné podnikání v Americe. Myšlenka je jasná, on je z Jihoafrické republiky a i tak je v top žebříčku podnikatelů v Americe a v jeho případě na celém světě. Co tomu podle mě tedy přispívá je anglofonnost, takže se dá očekávat, že lidé ze zemí s jiným jazykem budou mít poměrně velkou bariéru minimálně při vstupu na Americký trh. Dodává mi ale motivaci to, že člověk nemusí být vyloženě z bohaté Americké rodiny, aby dosáhl neuvěřitelných výsledků.
Být divný nevadí, obzvláště pokud u sebe máte schopné lidi. Na začátku jeho první úspěšné firmy mu ve vývoji a v prodeji pomáhaly správní lidé na správném místě. Mohl si tedy dovolit nebýt dokonalý a pro většinu lidí prostě divný. Držet si tedy u sebe lidi, které vyvažují mé nedokonalosti dělá pro mě obrovskou službu.
Člověk nemusí být salesák na to, aby se jeho produkt prodával. Člověk se může zaměřit na to v čem má zápal a v čem je schopný. Je tedy do jisté míry chybou dělat všechny role v projektu, protože se nevyužívá plný potenciál člověka. Mít v týmu lidi na prodej a lidi na vývoj produktu, byť v malém množství je tedy kritičtější než se může zdát.
Člověk se nemusí stydět za to, že je v jednu dobu chudý, projekt zrovna nevydělává a lidi v něm musí spát v kanceláři. Pokud je totiž projekt smysluplný a tým mu věří, tak se z této nízkonákladové doby může stát výhoda do začátků. Lidi se totiž musí více intenzivně věnovat tomu, aby projekt začal vydělávat a když bydlí v kanceláři, tak neztrácí čas přejížděním, klábosením a tak podobně. Hrozí samozřejmě, že z takového projektu budou odcházet lidi, na druhou stranu zůstane nejsilnější jádro týmu, které pak nikdo nezdržuje.
Pokud projekt přichází na trh s něčím absolutně novým, tak musí nejprve lidem pořádně vysvětlit o co jde a proč je to dobré. Platí to téměř se vším, ale u inovací obzvlášť. Lidé začnou nakupovat až poté co pochopí potenciál vašeho produktu, což trvá čas a stojí to spoustu nervů při odmítnutí.
Praxe:
Do praxe jsem některé myšlenky převedl pouze jako inspiraci pro motivování sebe sama. Což rozhodně pomohlo a přineslo to určité vizionářství do mého života.
Některé myšlenky, které se týkají týmu jsem rovnou zkoušel při několika projektech a tak jak jsem je pochopil, tak fungovaly přesně jak mají. Můžu tedy říct, že z této knihy se dají vytahat informace různého typu a nejen historie Elona Muska.