BCG matice
Václav Veselý
Bostonská matice, BCG matice, nám pomáhá určit které projekty zlikvidovat, nasypat kapitálem a doufat, že z toho něco bude, nebo do kterých investovat a dlouhodobě z nich těžit.
Do BCG matice dáváme jednotlivé produkty týmu, nebo celé firmy, můžeme tedy udělat BCG pro Aconditor, Tiimeri, InviTap, atd., nebo pro celý TAP.
BCG matice týmu Aconditor pracuje konrétně s „Dárkové boxy – QuestRush, (Školení - Learning Expedition), Matéčk, Vodní dýmky – HolySmoke, Kokosové misky“
Jak určit kam je dáme?
BCG má dvě osy míra růstu odvětví a relativní tržní podíl.
1, Růst trhu – abychom se mohli rozhodnout, jestli bude projekt v horní nebo spodní část matice musíme identifikovat na jakém trhu je náš produkt, jak rychle tento trh roste a porovnat ho vůči růstu HDP (vůči HDP porovnáváme, abychom si to zjednodušili). Pokud trh roste víc, než HDP jde do projekt do horní části, pokud míň jde dolů.
2, Relativní podíl na trhu - vztahujeme k nejbližšímu konkurentovi, tržní podíl je stejný jako tržní podíl nejbližšího konkurenta, nejdřív určit kdo je konkurent (subjektivní, ale to nevadí), musím znát tržní podíl (můj podíl na tržbách odvětví) a musím znát tržní podíl mého nejbližšího konkurenta – pokud vyšší než konkurent tak doprava, pokud nižší tak doleva.
Pokud chcete vědět víc: https://prezi.com/v/wey3hqgq49ip/strategicke-rizeni-2019/
Na vyžádání můžeme dodat BCG matici Aconditoru.
Kontakt: veselyvaclav97@gmail.com