Action learning


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 03.05.2023

Optimizing the Power of Action Learning: Real-Time Strategies for Developing Leaders, Building Teams and Transforming Organizations   Michael J. Marquardt

-  Action Learning vnímám jako speciální metody vhodnou pro týmové řešení konkrétního problému. Myslím, že má velký potenciál ve korporátních společnostech i malých podnicích. Je to velmi rychlá a účinná metoda, která vám zároveň ušetří finance firmy.


-   Myslím, že prvky Action Learning používáme při každé training session. Jako studenti pracujeme v týmech, zkušenosti a znalosti aplikujeme do praxe přes ATP model a výsledkem je efektivnější osvojení používání nabytých poznatků při řešení situací. Dochází tak k našemu známému learning by doing. Výzkumy potvrdily, že lidé si zapamatují až 90% toho, co si zkusí, oproti 10% toho co pouze přečtou.


Průkopníkem Action Learning je Reginald William Revans.


 Organizace mohou prosperovat jen tehdy, když se rychlost jejich učení rovná nebo je vyšší než rychlost změn. 



Prvky Action Learning:


1)     V týmu je 4-8 lidí

2)     Společně řeší problém a tím se učí

3)     Proces reflektivního dotazování

4)     Akce k řešení problému

5)     Všichni členové se chtějí učit a rozvíjet

6)     Je přítomný kouč


4 fáze Action Learning

1.      Pochopení a přeformulování problému

2.      Formulace cíle

3.      Tvorba strategie

4.      Reflektování na akci


-         Action learning je metoda, jak se stát UO.

-         Každá společnost zabývající se AL je zároveň UO.

-         Dialog x Diskuze – při AL využíváme dialogu a sdílení našich perspektiv.


Akční učení je přístup k řešení problémů, který zahrnuje učení prostřednictvím akce, reflexe a zpětné vazby. Zahrnuje malou skupinu jednotlivců, kteří spolupracují na řešení skutečného problému nebo výzvy. Členové skupiny se střídají v prezentaci svých problémů a ostatní členové nabízejí zpětnou vazbu, postřehy a návrhy řešení. Proces je iterativní, přičemž každé kolo akce a reflexe vede k hlubšímu pochopení problému a vývoji efektivnějších řešení.


Action learning lze v projektovém řízení využít několika způsoby.


Řešení problémů: Action learning lze použít k řešení složitých problémů, které se vyskytnou při řízení projektu. Skupina členů projektového týmu se může sejít, aby diskutovala a vyvíjela řešení problémů, jako jsou omezení zdrojů, změny rozsahu nebo konflikty zainteresovaných stran.


Sdílení znalostí: Action learning lze dále použít ke sdílení znalostí a osvědčených postupů mezi členy projektového týmu. Společnou prací na řešení problémů se mohou členové týmu učit ze svých zkušeností a odborných znalostí.


Budování týmu: Action learning může pomoci vybudovat silnější tým podporou spolupráce, důvěry a komunikace mezi členy týmu. Společnou prací na řešení problémů mohou členové týmu vyvinout sdílený smysl pro účel a silnější závazek k úspěchu projektu.


Neustálé zlepšování: Vede k neustálému zlepšování v řízení projektů. Reflexí minulých zkušeností a identifikací oblastí pro zlepšení mohou projektové týmy vyvinout efektivnější procesy a přístupy k řízení projektů.


Celkově vzato může být akční učení mocným nástrojem pro projektové manažery a projektové týmy, kteří chtějí zlepšit svůj výkon a dosáhnout úspěchu projektu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Kategorie: Společnost

Body: 3

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: