Action learning
Knihu Action Learning jsem si přečetla hlavně z nutnosti pro získání zápočtu v minulém semestru, ale také kvůli tomu, že jsem chtěla lépe porozumět tomu, jak zlepšit týmové učení ale hlavně z toho důvodu, protože o AL všichni mluví, a i já jsem tomu chtěla porozumět. Autor knihy, Michael Marquardt, představuje principy učení ve skupině, které jsme paradoxně nevědomky využívali, aniž bychom věděli, že se jedná o action learning.
Action Learning je prostě způsob, jak se učit tím, že řešíme reálné problémy. Když jsem se dozvěděla o této metodě, připadala mi nejdřívě velice složitá. Ale jakmile jsem knihu dočetla, všechno mi začalo dávat smysl nebo si to aspoň myslím. Někomu novému bych to vysvětlila jako učení se ve skupině, které má šest částí.
Skupina
Každá skupina nejen ta naše nejen náš tým se skládá z různorodých lidí s rozmanitými schopnostmi. Respektování různých názorů v rámci našeho týmu je neskutečně důležité pro naši efektivní spolupráci.
Problém
Formulace problému musí být jasná, aby umožnila účinné řešení a abychom tomu všichni rozuměli.
Otázky
Kladení vhodných ale hlavně otevřených otázek je důležité. Důraz musíme klást hlavně na to, abychom si porozuměli.
Akce
Po řešení problému následuje to nejdůležitější a tím je převedení získaných poznatků a řešení do praxe.
Učení
Reflektování zkušeností má význam pro zlepšování. A další vyžití nově nabytých informací je velkou součástí v našem oblíbeném slově a tím je proces.
Kouč
Směrování a podpora týmu jsou základními úkoly kouče. Důležité je reflektovat pokrok a výsledky jednotlivých členů týmu pro náš celkový růst.
Mám z toho všeho takový pocit, že Action Learning jako řešení problémů je hodně praktický a dá se v reálném světě použít. Chtěla bych tuhle metodu častěji používat ve svém týmu, hlavně na Tmkách nebo kdykoli a kdekoli bude potřeba použít tuhle metodu. Mám z toho pocit, že mám ještě plno otázek a taky mi přijde, že se toho ještě hodně musím naučit.
ATP
Action learning jsme párkrát nakouosli na TS ale nikdy nějak podrobně protože plno z nás tuhle knížku ještě nečetlo ale když už o ní nekdo mluvil, měla jsem čím dál větší potřebu si ji taky přečíst. Ale v praxi jsme ho využili na BG, kde jsme byli rozděleni do skupin a každá z skupina musela vyřešit problém s integračním balíčkem. Bylo to úžasný vidět, jak jsme jako tým pracovali na problému a nakonec ho skvěle vyřešili. Zjistili jsme však, že v budoucnu můžeme lépe rozdělit práci, abychom byli ještě efektivnější.