Action Learning


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.01.2023

Action Learning   Michael J. Marquardt

Action learning

Autor definuje action learning jako "proces učení se prostřednictvím reflexe činností prováděných v reakci na reálné problémy a příležitosti".

Action learning zahrnuje několik klíčových prvků. Prvním prvkem je identifikace reálného problému nebo příležitosti, na které chce jednotlivec nebo skupina pracovat. Tento problém nebo příležitost slouží jako jádro procesu učení a poskytuje kontext pro rozvoj nových znalostí a dovedností.

Druhým prvkem je vytvoření malé skupiny nebo "akční učební skupiny", která společně pracuje na řešení problému nebo využití příležitosti. Skupina obvykle zahrnuje osoby z různých prostředí a s různou úrovní zkušeností, protože tato rozmanitost pohledů může vést ke kreativnějším a efektivnějším řešením.

Třetím prvkem je využití strukturovaného procesu pro reflexi přijatých opatření a dosažených výsledků. Tento proces zahrnuje pravidelně plánovaná setkání, na nichž skupina diskutuje o svém pokroku, sdílí své zkušenosti a zjišťuje, co se naučila. Tato reflexe umožňuje skupině identifikovat své úspěchy a stavět na nich, stejně jako se poučit ze svých chyb.

Čtvrtým prvkem je aplikace nových znalostí a dovedností na daný problém nebo příležitost a na další problémy nebo příležitosti, se kterými se jednotlivec nebo skupina může v budoucnu setkat. Tato aplikace umožňuje jednotlivcům a skupinám neustále zlepšovat svůj výkon a dosahovat v průběhu času lepších výsledků.

Souhrnně řečeno, akční učení podle Michaela J. Marquardta je proces učení prostřednictvím reflexe činností prováděných v reakci na problémy a příležitosti v reálném životě. Zahrnuje identifikaci problému, vytvoření malé skupiny, využití strukturovaného procesu pro reflexi přijatých opatření a dosažených výsledků a aplikaci nových znalostí a dovedností na daný problém nebo příležitost a další budoucí problémy. Tento přístup k učení se široce rozšířil a byl použit k řešení široké škály problémů.


Hlavní kroky, které můžete podniknout, abychom přístup Michaela J. Marquardta k action learning využili v praxi ve svém týmu:

·      Určete reálný problém nebo příležitost, na které chce váš tým pracovat. Tento problém nebo příležitost by měly být relevantní pro cíle a úkoly vašeho týmu a měly by poskytovat jasný kontext pro rozvoj nových znalostí a dovedností.

·      Vytvořte v rámci svého týmu malý soubor pro akční učení, jehož členové budou mít různé zkušenosti a úrovně. Tato rozmanitost pohledů může vést ke kreativnějším a efektivnějším řešením.

·      Používejte strukturovaný proces pro reflexi přijatých opatření a dosažených výsledků. Může jít o pravidelné schůzky, na kterých skupina diskutuje o svém pokroku, sdílí své zkušenosti a zjišťuje, co se naučila.

·      Povzbuzujte členy týmu, aby nové znalosti a dovednosti aplikovali na daný problém nebo příležitost a na další problémy nebo příležitosti, se kterými se tým může v budoucnu setkat. To umožní týmu neustále zlepšovat svou výkonnost a dosahovat časem lepších výsledků.

·      Využijte proces učení ke sdílení výsledků a poznatků s organizací, což bude mít pro organizaci hodnotu a pro tým přínos.

·      Pravidelně proces přezkoumávejte a vyhodnocujte, pomůže vám to zjistit, co funguje a co ne, a podle potřeby provést úpravy.

·      Může být užitečné použít knihu jako průvodce a referenci v průběhu celého procesu, abyste se ujistili, že dodržujete klíčové zásady a prvky akčního učení, jak je popsal Marquardt. Kromě toho vám poskytne hlubší pochopení teorie, která stojí za tímto přístupem, což může být užitečné při jeho vysvětlování ostatním a přesvědčování o jeho hodnotě.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Duchovní růst

Body: 1

10.01.2025

Kategorie: Vedení

Body: 1

05.01.2025

Kategorie: Společnost

Body: 1

05.01.2025

Kategorie: Učení

Body: 3

05.01.2025

Kategorie: Podnikání

Body: 2

05.01.2025

Kategorie: Podnikání

Body: 3

05.01.2025

Sleduj nás na sociálních sítích: