Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Knihu jsem četla primárně, protože jsem se chtěla dozvědět ještě více o projektovém řízení a tím že je doslova do kapsy, byla pro mě vhodným kámošem na letní cestování.
Myšlenky v knize, které mi něco přinesly:
Zaujala mě metoda 5C (Consider, Consult, Crunch, Communicate, Check), která slouží k rozhodování. Tuto metodu dle knihy lze využít v druhé fázi projektového managementu- plánování projektu.
Když jsem si chtěla najít o této metodě něco více na internetu vyjela na mě situační analýza 5C, která mi přijde také zajímavá a proto ji zde také uvedu.
Co to je Situační analýza je to komplexní analýza zachycující všechny podstatné informace a faktory (vnitřní i vnější), které ovlivňují současnou i budoucí situaci organizace. Pomocí ní sbírá organizace informace o svých silných a slabých stránkách, příležitostech a hrozbách.
K čemu se používá situační analýza v praxi?
-> většinou pro strategické či marketingové plánování - organizace nejprve musí důkladně poznat realitu, aby rozhodování o budoucím směřování nebylo založeno pouze na dojmech a dohadech. Její obsah je různý, nejčastěji se používá struktura 5C
Celkvě tato analýza přispívá k lepšímu uvědomění si vlastních zdrojů, produktů, předpokladů úspěchu, situace na trhu a možného budoucího vývoje. Pomáhá tedy zásadním způsobem při rozhodování, kam by měla organizace v budoucnu směřovat.
Jelikož jsem poté pochopila, že tyto dvě metody jsou si podobné a v článku byla zmíněna i metoda 7C hledala jsem dál a našla tyto další dvě metody.
Analýza prostředí firmy může být provedena metodou 4C:
V době internacionalizace a globalizace trhů i podnikání by měla být situační analýza provedena pomocí 7C:
Rady z knihy: